From fa6fb2d7be560fb0b0904fcfdeb5404553c33d09 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: julian T Date: Thu, 3 Jan 2019 13:00:06 +0100 Subject: Added readme, in danish --- readme.md | 45 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 45 insertions(+) create mode 100644 readme.md diff --git a/readme.md b/readme.md new file mode 100644 index 0000000..bd97eb9 --- /dev/null +++ b/readme.md @@ -0,0 +1,45 @@ +# Julian Mini Tetris spil + +En lille udgave af de klassiske spil Tetris udgivet i 1984(src. wikipedia). Spillet går ud på at spilleren skal få forskellige brikker til at passe sammen. +Disse brikker falner ned oven fra og spilleren skal arrangere dem inden de rammer noget. + +Modsat normal tetris giver antallet af rækker man klarer på en gang ikke flere point. +Dette ødelægger lidt hele ideen med spillet og vil give mening til en version 2. + +## Kode teknisk + +Koden er delt op i forskellige filer + +**Generelt:** (Indeholder setup, input og gamelogic) + +- Jetris.ino + +**Tegne funktioner:** + +- drawing.h +- drawing.ino + +**Brikker og figurer:** + +- sprites.h +- sprites.ino + +**Definitioner:** (indeholder registernavne til skærm) + +- maxCommands.h + +For at holder styr på hvad der er på skærmen bruges et array med bytes som har længde 16. +Grunden til at der bruges bytes til de horisontale prikker er fordi det gør manipulation meget let. + +For at tegne figurer skrives der til dette array og ændringer sendes ud til skærmen. +Dette betyder at det let kan implementeres på andre skærme, fx. der er en compiler flag der giver mulighed for print til seriel. + + +## Problemer og Forbedringer + +- Der er ligenu en del problemer med forbindelse til skærmen, hvilket betyder at der er prikker tit bliver lyst forkert op. +Derfor bliver hele skærmbufferen sendt forfra 4 gange i sekundtet +- Måden kommandoer bliver sendt til skærm er ikke særlig effektiv. +- Scoring/level system er ikke særlig godt + + -- cgit v1.2.3