aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--readme.md45
1 files changed, 45 insertions, 0 deletions
diff --git a/readme.md b/readme.md
new file mode 100644
index 0000000..bd97eb9
--- /dev/null
+++ b/readme.md
@@ -0,0 +1,45 @@
+# Julian Mini Tetris spil
+
+En lille udgave af de klassiske spil Tetris udgivet i 1984(src. wikipedia). Spillet går ud på at spilleren skal få forskellige brikker til at passe sammen.
+Disse brikker falner ned oven fra og spilleren skal arrangere dem inden de rammer noget.
+
+Modsat normal tetris giver antallet af rækker man klarer på en gang ikke flere point.
+Dette ødelægger lidt hele ideen med spillet og vil give mening til en version 2.
+
+## Kode teknisk
+
+Koden er delt op i forskellige filer
+
+**Generelt:** (Indeholder setup, input og gamelogic)
+
+- Jetris.ino
+
+**Tegne funktioner:**
+
+- drawing.h
+- drawing.ino
+
+**Brikker og figurer:**
+
+- sprites.h
+- sprites.ino
+
+**Definitioner:** (indeholder registernavne til skærm)
+
+- maxCommands.h
+
+For at holder styr på hvad der er på skærmen bruges et array med bytes som har længde 16.
+Grunden til at der bruges bytes til de horisontale prikker er fordi det gør manipulation meget let.
+
+For at tegne figurer skrives der til dette array og ændringer sendes ud til skærmen.
+Dette betyder at det let kan implementeres på andre skærme, fx. der er en compiler flag der giver mulighed for print til seriel.
+
+
+## Problemer og Forbedringer
+
+- Der er ligenu en del problemer med forbindelse til skærmen, hvilket betyder at der er prikker tit bliver lyst forkert op.
+Derfor bliver hele skærmbufferen sendt forfra 4 gange i sekundtet
+- Måden kommandoer bliver sendt til skærm er ikke særlig effektiv.
+- Scoring/level system er ikke særlig godt
+
+